the first days in australia - Reisverslag uit Glassboro, Verenigde Staten van lisa kam - WaarBenJij.nu the first days in australia - Reisverslag uit Glassboro, Verenigde Staten van lisa kam - WaarBenJij.nu

the first days in australia

Door: lisa de kam

Blijf op de hoogte en volg lisa

23 November 2013 | Verenigde Staten, Glassboro

hey hallo allemaal,

Heb ik eindelijk tijd om ook een waarbenjij.nu account aan te maken zodat iedereen kan zien wat ik aan het doen ben.
Ik ben hier nu ongeveer 4 dagen, maar het lijkt al veel langer.

Zoals iedereen al weet ben ik dinsdag vertrokken om 12 uur in de middag en moest ik een vlucht maken van 12 uur om in kuala lumpur te komen. Deze reis ging voorspoedig en heb heerlijk geslapen voor een groot deel van de reis. Ik zat naast een vrouw van rond de 60 a 70 jaar oud. Ik vind het altijd moeilijk om te bepalen hoe oud iemand eigenlijk is.
maar goed om verder gegaan was de vlucht goed gegaan en kwam ik om zeven uur lokale tijd aan in kuala lumpur. Ik had 2 en half uur voor vertrek naar brisbane dus ik wilde eigenlijk wat drinken en ja sorry allemaal maar ik ben nog niet van mijn slechte gewoonte af. maar ik wilde ook ff roken.
Ik heb aan een van de stuwardessen gevraagd waar dat kon.
Ze legde het me goed uit in het engels en ik dacht het drinken hoef ik niet te vragen dat vind ik vast wel.
Dat was ook zo maar alleen ik kon niet met maestro betalen alleen met een mastercard en ja die had ik niet dus daar baalde ik flink van.
toen maar alleen wezen roken en daarna mijn gate opgezocht.
Na m'n moeder te laten weten dat ik goed was aangekomen, werd ik aangesproken door een meisje. Zij ging ook naar brisbane maar dan backpacken. Ze was 19 jaar oud. ze ging van brisbane naar het zuiden reizen en ging voor een half jaar weg. ze wilde even wat anders doen dan meteen naar de universiteit te gaan. Ze wist nog niet goed wat ze wilde ook en vond dit wel een hele goede tussen oplossing.

De reis naar Brisbane ging ook wel goed en duurde ongeveer 8 uur. Ik zat dit keer alleen en had alle ruimte, maar hierdoor ook niemand om mee te praten en de tijd ging wat langzamer voorbij.

En ja hoor eindelijk na 23 uur onderweg te zijn geweest was ik er dan in Australie!
Moest natuurlijk eerst wel door de douane om binnen te komen. In het vliegtuig moest ik een formulier invullen en er stond dat je maar 50 sigaretten mee mocht nemen en ik had een slof mee. dus heb netjes aangekruist dat ik meer had en werd ik naar een mannetje gestuurd die mij ging vragen hoeveel ik dan had en of ik nog alcohol mee had genomen.
Na de vragen netjes beantwoord te hebben had hij mij een keuze voorgelegd. of ik mocht 3 pakjes houden en ik kon gewoon gaan of ik moest 80 au$ tax er over heen betalen. nou het tweede ging ik voor zijn langzaldieleven niet betalen dus heb voor het eerste gekozen.
(achteraf had ik nog een pakje in mijn tas zitten dus heb er nu eentje meer dan wat eigenlijk mag :O)

Ik werd super opgewacht door Andrea en ze nam me meteen mee naar de auto en ontmoette ik Daniel ook.
Bij hun thuis aangekomen heb ik nog even gekletst met hun en geskyped met mama.
Ben meteen naar bed gegaan want was echt helemaal gesloopt.

Ik heb de hele nacht tot zeven uur in de ochtend (aussie tijd) geslapen en daar was ik best trots op.
Na mijn ontbijt (broodje met kaas:PXD) zijn Daniel en ik naar het winkelcentrum gegaan om de bankzaken te regelen, een aussie telefoon en een go cart voor de treinen en de bussen.
Dit verliep allemaal heel rap, maar dat heeft ook mee te maken omdat Daniel daar ook vandaan komt en beter dus kan communiceren.

Bij hun thuis hadden ze ook een zwembad en heb ik ook maar even van gebruik gemaakt. Daar is het weer ook wel naar. van 8 graden naar 30 is echt een groot verschil hoor.
's avonds hadden de kinderen van adrea en daniel een voorstelling van school in kerst style. ik kan me er nog niet zo goed toe zetten hoor, kerst met 30+. Dat is een hele rare gedachte.

gisteren ben ik rond half 1 begon mijn volgende avontuur! ik ging nu richting mijn eind bestemming en dat was het hostel in glasshouse mountain.
Was netjes afgezet door daniel en het treinen gingen ook wel simpel.
in glasshouse mountain aan gekomen had ik de eigenaar gebeld en hij kwam mij ophalen van het station.
Waar ik zit is echt in niemandsland.
ik moet ook echt eens gaan uitvogelen hoe ik in australian zoo ga komen. want lopen is een uur. met de fiets ongeveer 20 minuten maar dan moet ik wel een fiets gaan kopen. Met de bus is geen optie, want je moet dan eerst 15 minuten lopen naar beerwah om met de bus te kunnen gaan. maar miss is dat wel een optie. nog even uitvinden hoe en wat.
Nu eerst maar ff genieten van het weer en me settelen in deze omgeving.
morgen ga ik wandelen met een huisgenoot en maandag ga ik naar australie zoo om alvast even een kijkje te nemen.

veel liefs uit Australie

  • 23 November 2013 - 08:42

    Jw En Ingrid:

    Hoi hoi meissie, superleuke om te lezen zo! Ook al wisten wij het meeste al, voor jezelf is het ook een mooi dagboek en voor anderen echt heel leuk om met je mee te reizen!!! Dank je wel!! Xxxx

  • 23 November 2013 - 08:58

    Colette:

    Hoi Lisa, wat leuk om te lezen. En fijn dat het allemaal goed gaat! Wat een avontuur! En van het roken kom je in Australië wel af als je de prijs van een pakje weet....:) Heel veel plezier in de Zoo!

  • 23 November 2013 - 10:31

    Monique H.:

    Heej Lisa, fijn dat de reis naar 'down under' goed gegaan is. Superleuk om hier te lezen over je australie avontuur. Maak er wat moois van! Knuffel!

  • 23 November 2013 - 11:13

    Oma Beppie:

    Hoi Lisa,

    Wat leuk om je reisverslag te lezen, 'tis net of je naast me zit te vertellen. Fijn dat het goed gaat.
    30 gr. zo dat is wat anders dan hier nu 7. Geniet van de wandeling morgen. dikke kus van oma Beppie

  • 23 November 2013 - 15:47

    Jopie De Kam-Caron:

    Hoi Lisa,
    Wat enig om alles te kunnen lezen. Net als het reisverslag uit Amerika van een paar jaar geleden.
    Fijn dat alles goed gegaan is. Het zal best een groot verschil zijn met Nederland, alleen al de temperatuur.
    Hier is het nu brrrr.... Geniet van alles en heel veel succes met de stage. Ik ben nieuwsgierig hoe dat gaat en of het beantwoord aan je verwachtingen. Veel liefs en dikke kus, oma Jopie.

  • 23 November 2013 - 20:57

    Anouk:

    Hoi Lisa! Fijn dat het goed met je gaat!!! Heel leuk om wat te horen!! Veel plezier nog daar!! xxx van Anouk! <3

  • 23 November 2013 - 21:04

    Marit:

    Heeii Lisa!! Fijn dat je het leuk hebt daar!! Het is leuk om zo mee te kunnen lezen!! Heel veel plezier en succes!!! Xxx Marit

  • 23 November 2013 - 21:06

    Gaai:

    Leuk meid, heb nog gezwaaid toen je overkwam, maar heb je niet gezien :-)
    Ziet er veelbelovend uit, alleen maar nieuwe ervaringen, enjoy!

  • 23 November 2013 - 21:19

    Alice:

    Ha lisa! Leuk dat je ons laat meegenieten van alles wat je nu meemaakt! Toch wel grappig, nu je in australie zit "volg" ik je veel meer dan waneer je in Nederland bent. Maar het is natuurlijk een enorme uitdaging om down under stage lopen! Geniet ervan, tot op skype! Liefs Alice

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lisa

Actief sinds 23 Nov. 2013
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 26322

Voorgaande reizen:

19 November 2013 - 14 Februari 2014

australie

Landen bezocht: