gast to AUSTRALIAN ZOO! - Reisverslag uit Beerwah, Australië van lisa kam - WaarBenJij.nu gast to AUSTRALIAN ZOO! - Reisverslag uit Beerwah, Australië van lisa kam - WaarBenJij.nu

gast to AUSTRALIAN ZOO!

Blijf op de hoogte en volg lisa

25 November 2013 | Australië, Beerwah

ik zal eerst ff nog antwoord geven op mijn vorige verslag..

Alice: ik vond het best lekker aardappels met de schil en minder vies dan ik gedacht had. kon er goed mee door.

Petra: ik ga morgen 26-11 tot en met 31-01 stage lopen bij australian zoo! en waarschijnlijk ook 1x in de week stage lopen in hun kliniek voor wildlife.

Ik merk aan mezelf dat ik ook maar blijf typen, omdat elke dag tot nu toe zoveel te beleven valt en dingen zijn die ook leuk zijn om te delen.

rond half negen ging ik op de fiets weg richting australian zoo. pff wat een hitte op zo fiets, maar had me gelukkig wel goed ingesmeerd. omdat ik een vrijwilliger/stagiaire ben van australian zoo kon ik gratis naar binnen komen, anders had het mij ongeveer 53 au$ gekost. Dat is echt best wel prijzig, maar gelukkig hoefde dat niet.
Mijn eerste indruk van de zoo was net zoals mijn eerste indruk van de universal studio in Amerika. Heel massaal en groot. Het ging hier alleen om de dieren en het is totaal anders dan een dierentuin in Nederland. De Nederlandse dierentuinen lijken echt een gevangenis vergeleken met dit.
de vogels die vliegen gewoon rond, je kan tussen de kangeroe's lopen, en alle ruimte is speciaal ingericht voor het dier. de meeste dieren die hier te zien zijn komen ook uit australie dus het klimaat is perfect voor deze dieren.
Het nieuwe deel was Afrika en daar waren nog niet veel dieren: Zebra's, neushoorns ( met 2 jongen) en giraffen, maar ook dit was prefect ingericht voor hun natuurlijke gedrag.
Hun doel van de dierentuin is het informeren over het natuurlijke gedrag van alle dieren en dat wij als mensen moeten aanpassen aan hun om in goede balans met elkaar te kunnen leven. Ze hebben dit heel goed laten zien door makkelijke informatie neer te zetten, zodat iedereen begrijpt wat er staat en je het daardoor ook beter kunt onthouden.
Vandaag was voor mij ook de eerste keer dat ik een koala heb gezien (mijn favo dier van vroeger) en niet alleen gezien maar: OOK GEAAID :D:D:D:D:D!!!!!!!!! Dit was echt een super ervaringen! ze hebben een hele zachte vacht en had er eigenlijk wel uren kunnen staan.

Om 12 uur zou er in de grote arena een show plaats vinden en wilde daar graag ook naar toe. Na even wachten tot het zou beginnen was het echt de moeite waard. Werd om eerlijk te zijn ook een klein beetje emotioneel, omdat ik bewust werd dat ik mijn grote droom nu echt aan het beleven ben! en dit alles zo bijzonder en mooi is.
na de show ben ik weggegaan en nog even langs het hospital langs geweest van australian zoo die dieren behandelen die gewond zijn geraakt in het wild.
Heb daar nog eens gevraagd of het mogelijk was om misschien dan 1 dag mee te kunnen lopen om mijn opdrachten te kunnen maken en ze vertelde me dat er een informatie middag was op zondag en ik maar langs moest komen, omdat ze me daar graag mee willen helpen. ze heeft wel bij gezegt dat ze de opdrachten niet kon aftekenen en ik heb verteld dat dat ook niet nodig was. dat dit alleen was om dingen te leren en niet voor een echt examen telt dat ze geen kritiek kunnen krijgen daarvoor.
dus de eerste stap is dus gezet en ik hoop dat ik nog wat lijntjes kan uitspannen voor onze school, omdat ik denk dat het wel de moeite waard is en niet alleen voor mij, maar ook voor veel andere leerlingen die paraveterinair doen.

En toen moest ik weer terug op de fiets.. ging eerst ff wat drinken halen bij de lokale supermarkt, maar dat ga ik nooit meer doen op de fiets. Veeeeelste zwaar en ben daardoor ook een beetje verbrand omdat het best lang duurde voordat ik weer terug was.

het stomste van alles is dat ik mn ipod was vergeten en dus geen foto's heb kunnen maken. :O maar gelukkig is dit niet de laatste x dat ik daar ben dus zullen vele foto's weer volgen!

veeel liefs van een meisje die haar grote droom beleefd:D

  • 25 November 2013 - 09:49

    Oma Beppie:

    Hoi Lisa,

    Weer een hele ervaring opgedaan nu als gast in de Zoo erg leuk dat ik dat wer kon lezen hoe je het ervaart en morgen gaat je echte droom beginnen, dit was dus een voorproefje, heel fijn dat je zo positief bent.
    Maar de fietstocht is dus geen succes, maar hoe dan?
    In ieder geval goed blijven smeren ook als je morgen aan het werk bent. Want bruin is mooi maar niet verbranden!
    Heb je trouwens leuke, aardige medebewoners in het hostel?

    Lies veel succes morgen, dikke kus van Oma Beppie

  • 25 November 2013 - 15:21

    Alice:

    Klinkt goed allemaal! Geniet maar lekker van deze mooie droom die nu gaat uitkomen! Heel veel succes de eerste dag! Er zal best veel op je afkomen, kun je 's avond weer lekker slapen!

  • 25 November 2013 - 17:57

    Marit:

    Hee Lisa! Het klinkt superleuk wat je allemaal meemaakt daar!! Veel plezier nog! Liefs Marit

  • 25 November 2013 - 21:31

    Janwillem En Ingrid :

    Nog een uurtje dan gaat je stage beginnen. Wordt vast net zo'n mooie ervaring als je hier beschreef. Geniet er maar net zo van met je hele gevoel!! Liefs van ons!!

  • 26 November 2013 - 03:00

    Iris:

    Nou zeg, ik word gewoon emotioneel van jou hoe heerlijk je aan het genieten bent! Wat een avontuur! Zo fijn dat ik je mee kan volgen! Veel plezier! Liefs, Iris xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lisa

Actief sinds 23 Nov. 2013
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 26325

Voorgaande reizen:

19 November 2013 - 14 Februari 2014

australie

Landen bezocht: