first day volenteer at australian zoo!(tiger bite) - Reisverslag uit Beerwah, Australië van lisa kam - WaarBenJij.nu first day volenteer at australian zoo!(tiger bite) - Reisverslag uit Beerwah, Australië van lisa kam - WaarBenJij.nu

first day volenteer at australian zoo!(tiger bite)

Blijf op de hoogte en volg lisa

26 November 2013 | Australië, Beerwah

mijn eerste dag stage lopen in de zoo.. mijn eerste dag dat ik eigenlijk van heimwee heb naar huis.
Zal beginnen met het leukste en dat is dat er een nieuw meisje is gekomen van uit nieuw zeeland. Zij blijft 10 dagen hier en gaat dan weer naar huis.

om kwart over acht deze morgen stond ik bij de zoo te wachten op Carol. toe ze kwam heeft ze alles uitgelegd over de zoo en wat we kunnen verwachten.
We waren met een groep van 5 nieuwelingen, maar ik ben de enige die daar voor een langere tijd blijft. Dat was ook het eerste ding waar ik tegen aan loop is dat iedereen weg gaat naar familie enz met en kerst en ik hier blijf.
het tweede ding waar ik nu tegen aan loop is de taal. mijn engels vond ik best goed, maar dat valt zwaaaarr tegen als je full time engels moet spreken en moet aan horen. Heel veel woorden ken ik gewoon niet en dat vind ik best vervelend. we moesten een formulier invullen dat we geen dingen op het internet zouden zetten dat alleen de werknemers weten, zoals bijvoorbeeld dat een jong is geboren en de pers en de rest van de wereld het nog niet weet. ze willen dat een beetje onder controle houden zodat zij de enige zijn die het weten tot het moment dat het naar de pers wordt gebracht. eigenlijk ook wel logisch idee natuurlijk.
we mogen altijd foto's maken, op plaatsen waar alle klanten van de zoo ook foto's kunnen maken.

na alle papieren ingevuld en ondertekend te hebben, werden we opgedeeld waar we moesten beginnen.
Ik en nog een paar mochten beginnen bij de mammald part of the zoo. Dat zijn de walibi's, kangeroe's, tasmanian devils en echidnas ( dat zijn een soort van stekelvarkens).
wij hebben alleen maar in het gebied gewerkt met de walibi's en de kangeroe's, waar we alle palmbladeren, grote takken en de bladeren moesten opruimen. ik vond dit echter niet zo heel bijzonder tot aan het einde van de dag. de echnidnas moesten gevoerd worden en dat mochten wij doen na een dag hard te hebben gewerkt. hier heb ik ook een foto van en zal die ook zo snel mogelijk toevoegen.

nu komt het grote kutte gedeelte! we hadden om kwart over 2 pauze voor een half uur en we zijn snel naar de tiger show gegaan om die te kunnen bekijken die ook rond kwart over 2 zou beginnen.
de show was echt wel mooi, maar kon niet veel zien door de vele mensen die er waren. een kwartiertje later was de show over maar ze zouden blijven spelen met de tijgers alleen zonder iemand die in de microfoon zou spreken. nog geen 2 minuten later toen bij iedereen bijna was vertrokken gebeurde het. de zookeeper was met een bal aan het spelen met de tijger en op een of andere manier werd de tijger misschien een beetje gefrustreerd of wilde hij gewoon helemaal met de man spelen. de tijger sprong omhoog en gaf de zookeeper een soort van knuffel en beet de zookeeper in de nek. toe viel hij in het water en ik ben meteen weggelopen. het bleek dat hij voor een minuut door de tijger onder water is gehouden en de andere mensen er omheen de tijger er probeerde af te leiden en af te trekken. uit eindelijk ging de tijger er af en de man werd uit het water gehaald. hij ging met spoed naar een ziekenhuis gebracht in brisbane met een helikopter. hij is stabiel en wordt aan zijn verwondingen geholpen.
jaja wat een lekkere eerste dag. het was echt een super grote shock, gelukkig heb ik het laatste gedeelte niet gezien, maar de beet was denk ik al wel voldoende dat ik de rest van de dag alleen maar naar huis wilden. het kwam nu allemaal bij elkaar het missen van mijn familie en de grote shock van gebeurtenis. ik kon de hele dag alleen maar huilen ( schaam, schaam, ik ben helemaal geen persoon die zo veel huilt maar nu kon ik echt niet anders).

Verder heb ik ook te horen gekregen dat ik niet aan mijn stage kan voldoen hier in de zoo. omdat ze echt geen vrijwilligers meer aannemen in de hospital. dus daar baal ik ook enorm van.

na uitgehuild te hebben bij mama, gaat het nu weer wel oke en ik ga het morgen wel weer gewoon proberen. We hebben afgesproken als het echt niet meer gaat, dat ik gewoon aan de bel nog een x moet trekken en dat ik kan naar huis kom. Ik zal er het beste van maken en gewoon proberen om het allemaal af te maken.

liefs van uit beerwah

  • 26 November 2013 - 10:50

    Debby:

    Hee lieve Lies,

    Wat leuk omje reisverhalen te lezen, maar wat rot dst je zo een heimwee hebt! Ik kan me voorstellen dat je schrikt van dat voorval, ik vond het al naar om te lezen, laat staan om erbij te zijn, wat fijn dat je lekker bij mama hebt kunnen uithulen.

    Ik hoop dat het je lukt er overheen te komen, heel veel plezier en dikke zoen van ons

  • 26 November 2013 - 10:55

    Jopie De Kam-Caron:

    Lieve Lisa, zo'n eerste dag valt niet mee, je bent wel gelijk in het diepe gegooid, zeg!
    Vreselijk om dat mee te maken. En dan nog te horen dat je daar je stage niet kunt lopen zoals je gedacht had. Dat zou je van tevoren hebben moeten horen.
    De hele dag Engels spreken is in het begin moeilijk, maar langzamerhand gaat dat vast beter.
    Ik hoop voor je dat de komende dagen beter verlopen. Hou goede moed. Ik denk veel aan je en wens dat je daar toch fijne dagen hebt. Dikke kus en liefs, oma Jopie.

  • 26 November 2013 - 11:16

    Oma Beppie:

    Lieve Lisa,
    Jeetje wat heb jij meegemaakt wat erg en dan bovendien heimwee en je Engels (dat komt wel goed) maar op het moment valt alles toch tegen ook dat je stage niet voldoende zal kunnen zijn.
    He alles valt je vandaag erg tegen. Meisje toch, maar wel fijn dat je even met mama hebt kunnen praten.
    Ik hoop dat je 2e dag beter zal gaan en dat er toch nog i.v.m. stage dingen opgelost kunnen worden.
    Hoe in ieder geval de moed er in Lisa, ik weet van je dat je dat ook echt gaat proberen. Stgerkt en veel liefs en knuffels van oma Beppie



  • 26 November 2013 - 12:07

    Iris:

    Hey lieve Lisa ik hoorde het net op het nieuws. Wat een schrik moet dat zijn geweest zo dichtbij. Hou vol meid. Je hebt zoveel mooie dingen nog om te beleven! Zoveel mensen om nog te ontmoeten. Als je het fijn vindt kun je me altijd FF teksten zodat ik jou kan bellen als je niet veel beltegoed hebt. Nr 0431261681
    Veel sterkte xx Iris

  • 26 November 2013 - 12:14

    Andrea:

    Lieve Lisa, fijn je daarnet even gesproken te hebben. Wat ik al zei, schrijf vandaag af en denk dat morgen de zon weer opgaat, een nieuwe dag die zeker beter zal worden (het kan alleen maar beter worden na wat je vandaag meegemaakt hebt!!). Zelf had ik het wel een beetje verwacht, temeer daar wij al eerder stagiairs meegemaakt hebben, bijna allemaal hadden ze in de eerste week een terugval. Oeps, plotseling de realisatie, ik ben hier alleen, weg uit mijn vertrouwde omgeving, Engels spreken valt tegen.... maar dan na een paar dagen (als je al die gevoelens/emoties doorgemaakt hebt) voel je je absoluut beter. Accepteer gewoon hoe je je nu voelt, gooi het eruit (en schaam je er vooral niet voor!! laat alleen maar zien dat je menselijk bent!) Zodadelijk lekker slapen en morgen opnieuw beginnen! Dikke knuffel en we zien elkaar morgen! xoxAndrea

  • 26 November 2013 - 17:58

    Janwillem:

    From the top of the world to the bottom of the ocean.....dat liedje van Foals heb ik vandaag een paar gehoord. Niet jou soort muziek maar wel een toepasselijke tekst. En hoewel the bottom of the ocean minder aanspreekt dan the top of the world moet jij weten dat de meest bijzondere wezens leven op......the bottom of the ocean. Lieve Lies, wie niet waagt die niet wint en jij hebt gewaagd en hebt al heel veel overwonnen. Wie geen verdriet en angst kent heeft ook geen gevoel en gelukkig heb jij dat wel. Het kan van nu alleen maar beter worden en kijk gewoon vooral naar wat je wel uit je stage kunt halen (naast de fantatsische en onbetaalbare levenservaring) en vanaf nu niet meer naar wat niet lukt. Pas je vewachting aan op wat nu kan en dan zie je wel....leef met de dag.......een hele dikke kus!
    (p.s. Informeer je stagebegeleider over dit dagboek, lijkt mij meer dan nuttig, ook voor hen)

  • 26 November 2013 - 18:21

    Anouk:

    Hey Lisa! Wat vervelend dat dit op de eerste dag al gebeurt is, maar ik weet zeker dat morgen veel leuker wordt! "Na regen komt altijd zonneschijn!" En met dat Engels, typisch gevalletje google vertalen!! En bovendien gaat het vast met de dag beter met het Engels praten!! Komt allemaal goed!! Xxx van Anouk! <3

  • 26 November 2013 - 19:05

    Alice:

    Lieve Lisa, als je dit berichtje leest is het bij jullie ochtend. Ik hoop dat je goed geslapen hebt en ik hoop ook dat je de nare ervaring van de eerste dag een plekje kunt geven. Je zult zien dat de dagen die volgen beter zullen gaan. Door alles wat je meemaakt, alle ervaringen die je opdoet zul je alleen maar sterker worden! En als jij straks thuiskomt spreek je vloeiend Engels, dat gaat zo snel! Het gaat goedkomen! Liefs van Alice

  • 26 November 2013 - 21:52

    Ingrid:

    Lieve lies,
    Wat een superlieve reacties allemaal!!! De warmte kruipt door alle laptops, computers en ipads heen en doet je vast heel goed!! En zoals je kamergenoot al zei: je hebt heimwee, wees blij dat je heimwee naar mensen hebt!!! Maar moeilijk is het heus!! Des te meer genieten als je weer kunt genieten!! Dikke knuffel mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lisa

Actief sinds 23 Nov. 2013
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 26324

Voorgaande reizen:

19 November 2013 - 14 Februari 2014

australie

Landen bezocht: