bird, birdy, birdy´s!! - Reisverslag uit Beerwah, Australië van lisa kam - WaarBenJij.nu bird, birdy, birdy´s!! - Reisverslag uit Beerwah, Australië van lisa kam - WaarBenJij.nu

bird, birdy, birdy´s!!

Blijf op de hoogte en volg lisa

28 November 2013 | Australië, Beerwah

birdy´s day this day!
haha, ik begon vandaag bij de vogels. eerst achter de schermen en toen door naar de tropische vogels. Ze waren echt prachtig, ik moest eigenlijk de hele dag poep vegen :P, maar gelukkig was het niet zo en mocht ik ze ook voeren. wormen, kevers en sprinkhanen. die moest ik in het water gooien zodat ze zelf het konden opzoeken en opeten!
Er was ook een show waar ik was ingedeeld. Met de krokodillen :P en hele mooie vogels.
Ik mocht daar bij zijn om op de tribune te staan om uit te kijken op mensen die wilde gaan staan tijdens de vogel show en moest ik ze zeggen dat ze weer moesten gaan zitten.
Er is dan ook een stukje dat ze een soort wedstrijdje moesten gaan doen wie het beste een aap na kon doen.
Als de keeper zei wie het was moest ik (omdat het mijn blok was) naar haar lopen met een tijdschrift van de australian zoo.
Ik had maandag al de show gezien, maar het is altijd leuk om het nog een x meer te maken van de andere kant.

Na de show moest ik weer terug naar de tropische vogels. Ik heb een paar foto's gemaakt en zal ze ook nog toevoegen.
Aan het einde van de middag kwam de keeper weer naar me toe, ze heette jasmine:D, ze vroeg of ik het leuk vond om weer de vogels te voeren, maar dan de wat grotere vogels. Die ratten eten enz.
ze had dus ook dode ratte die in stukken is gesneden. en die mocht ik voeren. was echt vet om te doen. Ik kreeg tog weer een compliment van haar dat ik best goed engels kon praten. Dat zei ze na dit moment: Ze ging heel snel engels praten tegen mij, met woorden die ik nooit van gehoord had eigenlijk en toen ze klaar was zei ik tegen haar dat ik niet zo goed kon verstaan wat ze zei omdat ze dus idd woorden gebruikte waar ik nog nooit van gehoord had en ik uit nederland kwam. ze moest lachen en zei: 'than you can speak prety good englisch:D wordt je op zo moment toch heel blij van als dat wordt gezegt hoor.

Vanmiddag kwam ik thuis en ik was gesloopt, mijn voeten die wilde nergens meer naar toe lopen. Ik wist alleen wel dat er nog boodschappen moesten gedaan worden. Binnen zag ik dat de jongen waar ik mee zou boodschappen zou doen er niet was en ik dacht die is in het zwembad zeker ofzo dus wilde wel even wachten. Tot dat in eens hij aan kwam met de auto en de boodschappen tassen er uit haalde. Heeft die gewoon al boodschappen gedaan de rare :P ! wel ontzettend lief bedoeld.
Was allang blij dat ik nergens meer heen hoeft te lopen.

Ik zit nu in de ochtend zaal omdat er betere wifi is en ik graag gtst nog steeds wil volgen! :P
dankje wel voor de lieve berichtjes en het gaat nu heel goed. Ik denk dat ik volgende week vrijdag weer een terug val krijg omdat dan iedereen uit het huis vertrokken is en ik alles zelf moet gaan doen en regelen, maar dat zie we volgende week wel.

heel veel liefs en birdy birdy kisses (dat klinkt gewoon grappig betekend vast niks)

  • 28 November 2013 - 11:07

    Janwillem:

    Ik ken geen vogel die lekker kan zoenen.......krijg er toch liever één van jou! Super dat je elke dag weer wat anders kan doen en dat er zoveel shows zijn waar je bij kunt helpen. Het voer klaar maken lijkt mij ook leuk (ratten in stukjes snijden). Doen ze daar ook preventief medicijnenof vitaminen e.d. in? Heb je school (stagebegeleider) al gemaild? Ik kan me voorstellen dat veel leerlingen het leuk vinden om je verhaal ook te volgen. Blijft natuurlijk een superervaring en een droom voor heel veel van je studiegenoten.
    Dikke hippo hippo kisses (blaaaaah......gtvrdr).

  • 28 November 2013 - 11:35

    Andrea:

    Hi Lisa,

    net je email en je reisverslagje gelezen, leuk leuk! Fijn dat je overal mee mag lopen, wie weet worden het morgen de slangen! Inderdaad wordt het nog warmer deze week (34 gr morgen), echter ik begreep dat je in het hostel ook een zwembad hebt om heerlijk in te plonsen?! Grappig dat je GTST aan het kijken bent, daarom zie ik je nu waarschijnlijk niet online op skype...haha. Lekker doen hoor, die rust/relaxmomenten moet je gewoon zo af en toe inlassen, anders gaat je hoofd nooit leeg. Fijn dat de boodschappen al gedaan waren! En wat je al schreef over de mensen in het hostel die weggaan, dat zijn zorgen voor morgen. Wie weet, komen er straks weer leuke meiden/jongens terug. Morgen alweer vrijdag (een bekend gezegde hier is 'TGIF', oftwel 'thank god it's Friday'). Als ze te snel Engels voor je praten, kun je gewoon vragen of het iets langzamer kan. Maar bedenk je dit, jouw Engels is altijd veel beter dan hun Nederlands, daarom zeggen Australiers al heel snel, 'wow, your english is very good!' (de meeste Australiers die wij kennen, spreken maar 1 taal, Engels!). Maak er een fijne dag van morgen en daarna even met de voetjes omhoog! Veel liefs, Andrea

  • 28 November 2013 - 14:23

    Ingrid:

    Lieve lies,
    Bij het woordje Birdy moet ik denken aan dat prachtige liedje dat ze zong.
    Ik ben snel snel tussen de middag het voer aan het klaarmaken voor de grote peppie peppie, die straks weer moet sporten terwijl ik dan nog aan het werk ben en nee hij hoeft het niet uit de vijver te vissen en het zijn ook geen stukjes rat haha blhhhhhh tenminste dat hoop ik, het zijn rundersaucijzen maar ja het kan hier ook zomaar paard zijn in Nederland toch?
    Binkie en balou gaan ook goed, ik hoorde dat papa zaterdag alles schoon wil maken haha. Baal ervan dat jij nu voorloopt met gtst. Vanavond maar even inhalen haha. Nou tot gauw en ben nog wel benieuwd wat voor een vogels er op de foto's te zien zijn.
    Gewone kus van mij....

  • 28 November 2013 - 16:56

    Oma Beppie:

    Hoi isa,
    Weer een leuk verslag van je, fijn dat je nu weer bij een ander diersoort t.w. vogels was. Maar ratten voeren, hu, dat hoort zo zal ik maar denken. Je had er weer leuke foto's op staan, die van gisteren heb ik ook nog even bekeken. Leuk joh die met het koalabeertje op je arm.
    Zo je wel je Engels is toch wel goed, natuurlijk leer je er elke dag nieuwe woorden bij. zodat je straks perfect Engels spreekt als je terugkomt.
    Fijne dag weer morgen! liefs
    Oma Beppie

  • 28 November 2013 - 22:34

    Alice:

    Goedemorgen! Bij jou is het alweer ochtend, je zult al wel op de fiets zitten richting de zoo. Nou, ik ga zo lekker slapen hoor! Fijn dat de birdy dag leuk was, ben benieuwd bij welke dieren je vandaag mag werken. Ik kijk weer uit naar je berichtje!!

  • 29 November 2013 - 08:09

    Ester:

    Ik ken wel een vogeltje.. die kan zoenen, valken :-).. lis wat een verhalen allemaal. Ik ben er gisteren even voor gaan zitten. Super gaaf wat je allemaal mee maakt! 17 jaar geleden zat ik daar ook. Probeer er van te genieten. Er is geen dag het zelfde. Als er mensen weg gaan, komen er altijd nieuwe voor terug. Nog meer contacten, nog meer vrienden. Waarmee je nog heel lang je ervaringen kan delen, want ook zij zijn daar geweest. Geloof me, met 3 mnd.. heb je jaren plezier!!! Zet m op , ik denk aan je en je kan het!! Xes

  • 29 November 2013 - 11:45

    Ans Dalhuisen:

    Dag vogels, dag bloemen, dag koala, dag Lisa,
    Lisa wat kun jij leuk schrijven in het nederlands en ik weet zeker ook in het engels hoor en ach dat spreken in het engels, wat ze willen horen kunnen ze echt wel verstaan hoor, ik vind het knap wat je allemaal doet en je leert er steeds meer woorden bij. Wat zul je geschrokken zijn bij die show van dat roofdier, heb je daarna nog wat gehoord hoe het verder is afgelopen of is die man gedood? En dan de stukjes rat, ja zo gaat het in het wild er ook aan toe, maar ik krijg de griebels als ik er aan denk.
    Het weekend komt eraan, nu maar hopen dat er weer leuke jongelui bij je komen en je kunt zeggen: i am Lisa, nice to see you, ha, ha, ha, dat is voor mij al een hele mond vol, maar wacht even ik doe er nog eentje bij, have a nice day and a great huck from Ans uit Apeldoorn.
    Oh, wat zou ik een stuntelaar zijn daar in Australië, maar ik zou met mijn handen en voeten er ook uit komen hoor en...... wat zij niet kunnen maar ik wel: appeltaart bakken
    maar nu de ticket nog, misschien is kerstpakketjes rondbrengen met de scootmobiel een optie, het levert altijd wat op, Australië i am coming !!!! over........ jaar.
    Ik hoop dat je goed geslapen hebt en weer een leuke dag tegemoet gaat, ik blijf je volgen hoor, liefs en een dikke knuffel van mij hoor, dag lisa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lisa

Actief sinds 23 Nov. 2013
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 26323

Voorgaande reizen:

19 November 2013 - 14 Februari 2014

australie

Landen bezocht: