to hot this day! - Reisverslag uit Beerwah, Australië van lisa kam - WaarBenJij.nu to hot this day! - Reisverslag uit Beerwah, Australië van lisa kam - WaarBenJij.nu

to hot this day!

Blijf op de hoogte en volg lisa

29 November 2013 | Australië, Beerwah

zo, ik heb mezelf toch even voor kunnen zetten om een stukje te schrijven.
vanochtend kreeg ik te horen dat ik weer bij de mammels mocht werken.
Had er eigenlijk niet veel zin in om de hele dag bij de kangeroe´s te staan. De vorige keer was het alleen maar harken harken en stokken rapen. En ze zeiden dat het erg warm weer zou worden vandaag dus totaal geen zin om de hele dag in de hitte het zelfde te doen.

Gelukkig was het niet alleen maar harken. Ik mocht vandaag met een keeper mee om te helpen met tillen en afleiden van de kangeroe´s omdat ze de nagels moest lakken. JAJA :P nagelslakken. Dat doen ze om de kangeroe's te kunnen herkennen, omdat ze eigenlijk heel veel op elkaar lijken. Ook had ik vandaag het hok schoongemaakt van de stekelvarkens. Rond de 2de pauze, dat was om half 1, werd ik nog al moe van de hitte. Ik merkte aan mezelf dat niet alles meer ging zoals ik wilde dat het ging. Ik zei dat tegen een van de keepers en die had me vroeg op pauze gedaan, om ff bij te komen.
Toen ik terug kwam van pauze, werd het niet veel beter. Ik baalde hier enorm van, omdat ik graag wilde laten zien dat ik een harde werken ben.
Het kwam er nu gewoon niet meer uit.
Op eens werd ik ook erg duizelig en de keeper zag dat en zei dat ik maar naar huis moest gaan voor dat het erger zou worden.
Ik ging eerst nog lang Carol om tegen haar te vertellen dat ik naar huis zou gaan door de hitte. Haar advies was dat ik lekker een duik in het zwembad moest nemen en relaxen. Tot dat mijn lichaamstemperatuur weer normaal is.
Ik heb haar advies opgevolgd en in het zwembad gesprongen, ben nog steeds een beetje warm voel ik, maar morgen ga ik kijken hoe het gaat en dat zal vast wel beter zijn.
Vandaag geen foto's. Die komen morgen wel. ben nu erg moe.
zo nog ff met mams praten en dan lekker naar bed toe.

veel liefs uit het hete australie!

  • 29 November 2013 - 11:47

    Britt:

    Veel water, zout, eten lies!!

  • 29 November 2013 - 12:36

    Ingrid:

    Hoi hoi lieve Lies,
    Gelukkig dat je het iets minder warm hebt nu, hou het goed in de gaten, en inderdaad drinken drinken drinken, misschien kun je van die sportdrankjes daar kopen dan vult dat ook de mineralen enzo aan.
    Haha hadden ze een beetje leuke kleurtjes voor die kangaroos? Ik word nu zo langzamerhand ook echt wel nieuwsgierig naar de Zoo hoor. Het lijkt al alsof je veel langer daar bent terwijl het pas vier dagen waren. Wat heb je al veel meegemaakt hè!! Echt heel leuk dat je ondanks je vermoeidheid toch iedere dag een stukkie schrijft, als je andere leuke dingen gaat doen mag je ook best eens overslaan hoor. Hier buiten regent het en het is 7 graden.......
    Tot gauw weer xxxx

  • 29 November 2013 - 13:26

    Oma Jopie:

    Hoi Lisa, het is geen wonder dat je niet lekker werd van die hitte. Ten eerste is het temperatuurverschil erg groot, meer dan 20 graden. en dan zijn wij ook niet zo gewend aan zulke temperaturen.
    Heel veel drinken helpt en op den duur zul je er aan gaan wennen, denk ik.
    Wat een idee om die kangeroes de nagels te lakken. Ik zou dan wel eens willen zien.
    Sterkte met de hitte en bedankt voor iedere keer een verhaaltje.
    Liefs, oma Jopie

  • 29 November 2013 - 18:50

    Oma Beppie:

    Hoi Lisa,
    Wat vervelend dat je niet lekker werd maar inderdaad bij zo'n temperatuur kun je ook eigenlijk niet werken. Ik hoop dat je lekker hebt geslapen en als je straks opstaat je weer een stuk beter voelt.
    Dus echt veel drinken. Grappig die nagellak bij de kangeroes.
    dikke kus van Oma Beppie

  • 29 November 2013 - 19:09

    Alice:

    Ha lisa,
    Pff, ik krijg het al warm bij het idee dat je in die hitte moet werken! verstandig hoor dat je eerder pauze hebt genomen en ook eerder naar huis bent gegaan om af te koelen. Moet je in het weekend ook werken? Anders zou ik het maar lekker even wat rustiger aan doen, lekker chillen bij het zwembad! Dat hoeven we hier niet te doen met dat Hollandse weer! Erg grappig dat bij kangaroes hun nagels gelakt worden, maar wel handig voor het herkennen. Leuk al die weetjes over de zoo, daar sta je normaal niet bij stil. Gezellig weekend alvast!

  • 30 November 2013 - 00:35

    Andrea:

    Lievei Lisa, fijn je gisteren nog even gesproken en gezien te hebben. En ik maar denken dat je vandaag lekker vrij zou zijn... 10 Graden minder, echter je zult vast merken dat je er niet veel fitter van wordt. De vochtigheid hier kan je zo afmatten, het neemt veel energie af. Je voelt je vaak zo sloom (en alles plakt). En inderdaad (je kreeg het advies al eerder) veel water drinken! Overal waar wij naar toe gaan (al is het een uitje naar de bibliotheek), altijd nemen wij een waterfles mee (en vaak een mueslibar of fruit om tussendoor ons energieniveau op te krikken). Wel benieuwd wat je vandaag moet doen in de regen, dat wordt een hoop bagger als je buiten werkt! Goed te horen dat je morgen die informatiesessie hebt, hopelijk krijg je te spreken met mensen van de 'hospital', met spoedig als resultaat taken die meer gericht zijn op je stageproject. Tot snel weer! Knuffel, Andrea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lisa

Actief sinds 23 Nov. 2013
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 26319

Voorgaande reizen:

19 November 2013 - 14 Februari 2014

australie

Landen bezocht: