a short day - Reisverslag uit Beerwah, Australië van lisa kam - WaarBenJij.nu a short day - Reisverslag uit Beerwah, Australië van lisa kam - WaarBenJij.nu

a short day

Blijf op de hoogte en volg lisa

30 November 2013 | Australië, Beerwah

heey hallo allemaal,

Ja, daar ben ik weer.
Ik werd vanmorgen wakker en zag dat het buiten aan het regenen was :(! Jakkie bah. dus ik heb mijn regen jack gepakt en toch maar op de fiets gestapt, want ik wilde wel graag op tijd zijn voor deze werkdag.
Maar het regende niet een klein beetje ook. Ik had net zo goed mn regenjack uit kunnen doen want kwam als nog zeiknat aan.
Ik werd vandaag in gedeeld bij exoten en moest naar de kamelen gaan. ja als ik kamelen hoor dan denk ik ook niet meteen aan exoten hoor. Het zijn eigenlijk geen kamelen maar dromedarissen, maar volgens mij noemen ze het allebei gewoon het zelfde. voor mensen die het verschil niet weten is een kameel de gene met 2 bulten en een dromedaris heeft er maar een. Zo is het mij verteld in ieder geval.

Daar aan gekomen regende het nog echt super hard en wat een verschil ook met gisteren. Het was nu ook gezegd 10 graden koeler ineens.
Ik bevroor bijna door al de regen.
Bij de kamelen mocht ik de poep ruimen. Na het poepruimen ging ik mee met een van de keepers die een ottershow ging geven en die had ik nog niet gezien dus ging maar al te graag mee. Ook ging ik graag mee, omdat ik dan niet in de regen hoefde te staan. happy me.
Na de otter show had ik pauze even lekker bijkomen en hopen dat ik misschien nog iets zou drogen. Dat viel alleen wel weer tegen omdat dat niet gebeurde.
Na mijn pauze mocht ik eten klaar gaan maken voor de volgende dag en heb ik de vloer aangeveegd in de voorbereidingskamer.

Toen ik weer terug was bij de kamelen gingen ze met ze een stukje wandelen in de regen. bah bah. het was ook op dat moment totaal niet druk met mensen. het was zo gezegd bijna leeg en we konden ook niet veel doen door de regen.
Terug bij het hok van de kamelen kreeg ik te horen dat ik naar huis mocht gaan doordat er zo weinig mensen waren en te veel vrijwilligers. Ook omdat ik gister dus eerder naar huis ben gegaan door de hitte wilde ze me niet ziek hebben doordat het nu in eens zo koud werd.

De terug weg ging het waarschijnlijk expres nog harder regenen want mijn kleren waren nog meer doorweekt dan ze al waren.
Heb lekker een hele warme douche genomen en lig nu lekker in bed om mezelf warm te blijven houd.
Ik vind deze omschakeling in weer echt best wel vreemd. Dat het in eens zo koud kan aanvoelen.
Nu ga ik lekker weekend vieren en hoef pas dinsdag weer in de zoo te zijn.

veel liefs van een doorweekt meisje

  • 30 November 2013 - 09:28

    Andrea:

    Ik had al zo'n soort verslagje vewacht Lisa, ja, het gebeurt niet vaak, maar het weer kan soms eventjes omslaan. Echter, maak je borst maar weer nat, 'onze kou' is altijd van zeer korte duur, aankomende week gaan we weer naar de 30 graden. In de winter hebben we het droge seizoen, in de zomer het natte seizoen, en dan kan het keihard regenen, geweldig voor de tuin en het zwembad (vanwege verdamping loopt het waterniveau nl snel terug). 'k Weet niet of je het gaat meemaken, maar soms regent het zo hard, dat de straten geheel overstromen, dan moet je wel uitkijken. Nu eindelijk met de voetjes omhoog, je hebt het verdiend na afgelopen week! Fijn weekend!! XOXOX

  • 30 November 2013 - 10:06

    Oma Beppie:

    Hoi Lisa,

    Zo dat is even heel wat anders, ondertussen zul je wel opgewarmd zijin en is het begin van het weekend.
    Ga er een fijn weekend van maken.Het weer zal wel snel wer opklaren.

    veel liefs, oma Beppie

  • 30 November 2013 - 11:00

    Oma Jopie:

    Hoi Lisa, wat een verschil zo ineens.
    Het vervelende is dat je dan de hele dag rondloopt in natte kleren, geen fijn gevoel lijkt mij.
    Hoe is de eerste week bevallen? Zo te lezen niet altijd even leuk. Maar ieder werk heeft zo z'n voor en z'n tegens. Goed weekend en vol moed verder.
    Liefs, oma Jopie.

  • 30 November 2013 - 12:19

    Janwillem En Ingrid:

    Hoi lieve doorweekte Lisa,
    Gelukkig was je net op de Skype al weer flink opgedroogd, en zoals pap dat altijd zo mooi kan relativeren: als het ergste wat je overkomt in je leven natte kleren zijn dan heb je een mooi leven. Haha, maar vies en nat en plakkerig is het wel.
    Ook in de contacten met andere mensen zul je gaan leren wat leuk is om te delen met iemand, te kunnen delen en wat vervelend is aan die mensen, die je maar kortdurend ziet, langs je heen te laten glijden. Dat zal deze weken nog meer nodig zijn dan anders bij langere contacten.
    Ben benieuwd wat morgenmiddag gaat brengen bij het hospital.
    Superleuke dat je toch nog een weliswaar nat verhaaltje erop gezet hebt!! Tot gauw maar weer!! Xxxx

  • 01 December 2013 - 23:02

    Colette:

    Dat valt tegen! Moeten we ook nog regenkleding mee? De koffer zit vol met bikini's, zonnebrand, hoedjes, teenslippers... Ik hoop voor jou dat het snel weer opklaart, maar volgens mij zien de voorspellingen er goed uit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lisa

Actief sinds 23 Nov. 2013
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 26319

Voorgaande reizen:

19 November 2013 - 14 Februari 2014

australie

Landen bezocht: