new roommate - Reisverslag uit Beerwah, Australië van lisa kam - WaarBenJij.nu new roommate - Reisverslag uit Beerwah, Australië van lisa kam - WaarBenJij.nu

new roommate

Blijf op de hoogte en volg lisa

08 December 2013 | Australië, Beerwah

heey allemaal, weer een nieuwe dag en tijd om even wat te schrijven.
Ik heb al 2 dagen niet geschreven, omdat vrijdag avond een kerstviering had van de Zoo wat ik ook schreef in mijn vorige verslag.

Eerst moest ik natuurlijk werken. En vrijdag mocht ik weer bij de Koala´s staan:D Omdat ik dat heel leuk vind om de koala's te zien. Dit keer deed ik dat met een meisje die Casey heet.
We hadden een gesprek over nederland en of ik het een mooi land vond en of ik al nederlanders had gesproken in australie. Ik vertelde dat ik nog niet heel veel nederlanders had gesproken. Maar toen ik dat zei kwam er een groep mensen aan die nederlands spraken en dat was echt best wel grappig.
En de mensen waren nog niet weg en kwam een groepje jongens aan die nederlands waren. Zo heb ik bijna de hele dag met mensen in het nederlands kunnen praten. Dat was best wel leuk om dat even te hebben.
Deze dag mocht ik ook wat eerder gaan om me te kunnen omkleden en te douchen.
Om kwart voor zes werd ik omgehaald door Carol om naar het beerwah hotel te gaan. Daar werd het feest gehouden.
Het was heel gezellig, maar ook heel maf om in de kerstsfeer te zijn met dit weer.
Het was echt een hele gezellig avond en het eten was erg lekker. Ook kwam terri, Bindi en Robert langs om ons te bedanken voor het harde werk dat wij verrichten.
Ik werd weer thuis gebracht door een meisje die ook ongeveer net zo oud was als ik.

Gisteren was ik weer bij mammels. En zo als jullie misschien wel allemaal weten is dat niet mijn favoriete plek om te zijn. Dat komt vooral omdat je de hele dag vol in de zon staat te werken. Ook omdat het werk niet zo gevarieert is als de rest. Maar wat mama ook zei beter de lekkere zon en deze stage dan geen stage en in de regen in nederland ( sorry )!

Owja, ik kwam dus gisteren thuis en er stond een auto voor de unit en ik vroeg me echt af van wie die was. Ook zag ik dat de deur open stond en ik liep naar binnen en zag dat ik een nieuw huisgenootje had.. Yeej niet meer alleen hier. Het is een jongen uit australie en hij is 20 dus niet veel jonger dan ik. vind echt leuk dat er weer wat beweging in het huis is en niet ik alleen.

Nu heb ik weer lekker weekend! en daar ben ik blij mee. Lekker rustig aan doen en van het weer en de omgeving genieten.


liefs van mij

  • 08 December 2013 - 08:35

    Alice:

    Lieve lisa, fijn om te lezen dat je het leuk hebt gehad de afgelopen dagen! Het lijkt me idd ook een hele aparte ervaring om kerst te vieren in die hitte. Leuk dat je weer een huisgenoot hebt, blijft hij wat langer? Geniet maar lekker van je vrije weekend, het mooie weer en het zwembad in je eigen tuin! Liefs Alice

  • 08 December 2013 - 08:53

    Janwillem En Ingrid:

    Hoi hoi meissie,
    Inderdaad raar, kerst in de zomer. Gisteren in Antwerpen was het iig koud zodat er gluhwein gedronken kon worden... We wisten niet dat er ook daar een heuse kerstmarkt zou zijn. Alleen de verlichting al was prachtig. En we hebben, net als jij, pizza gegeten. Een echte Italiaan stond ze te bakken en sprak eigenlijk alleen Italiaans en dus gebroken Vlaams. Erg grappig. Het kleine restaurantje zat bomvol!!
    Wat ontzettend leuk dat je nu al zelf mag kiezen wat je komende week gaat doen!! Dat zegt wel iets over je inzet!! Is je roommate met de auto gekomen? Wordt het dan dus carpoolen de komende week met hem? Ga je morgen nog wat leuks doen? Fijn om weer een stukkie te kunnen lezen over je belevenissen daar en foto's te zien! Grappig die groepen Nederlanders! Misschien over twee weken dat Reint en colette in de gelegenheid zijn, maar reken er niet te hard op, ze hebben een strak reisschema! Liefs

  • 08 December 2013 - 11:13

    Oma Beppie:

    Hoi Lisa,

    Fijn dat er weer een huisgenoot is gekomen hopenlijk blijft hij ook wat langer.
    Ja lijkt me een heel aparte ervaring om een kerstavond te vieren in de warmte. Heel apart.
    Maar je had het heel leuk gehad en gelukkig gehaald en gebracht.
    En wat leuk om ineens zoveel Nederlanders te zien en te kunnen spreken.
    Fijn weekend en tot de volgende mail.
    dikke kus

  • 08 December 2013 - 22:08

    Ans Dalhuisen:

    Hoi lieve lisa,
    Ik ben weer helemaal bij wat jouw mooie belevenissen betreft. Ik kan mij voorstellen dat het fijn is om nederlands te kunnen praten, dat geeft zo'n eigen gevoel denk ik. Ik las ook van dat kerstviering in de zon
    Dat zal zeker heel apart zijn. Ik heb vanmorgen mijn alternatieve kerstboom opgezet, het is een spiraal die je uittrekt tot een kerstboom, de kerstballen hang je dan aan de bogen. De ikea heeft het ontworpen, iik dacht dat vind ik een keer leuk maar nu de boom er staat moet ik er eraan wennen maar ga toch niet veranderen.
    Fijn dat er facebook, skype en waar ben jij is he, kun toch fijn met je ouders praten en je mooie verhalen schrijven. Een fan heb je zeker dat is matthijs, hij leest ook jouw reisverslagen. Ik ga nu zo naar bed, terwijl jij al actief bent, voor nu gezellige dag toegewenst , dag vogels, dag bloemen, dag lisa, een fijne dag.

  • 10 December 2013 - 10:01

    Oma Jopie:

    Hoi Lisa,
    leuk al die verhalen te lezen. Ik heb een paar dagen niet geschreven en dat zal de komende tijd ook niet gebeuren, want zoals je misschien weet ga ik een paar dagen naar het ziekenhuis voor een heupoperatie.
    Gelukkig heb jij daar geen last van. Geniet maar lekker van alle dingen die zo anders zijn dan in Nederland.
    Zoals Kerst in de zon. Een witte kerst zal je daar niet gauw beleven. Fijn dat er nu weer iemand is in het hostel, dan ben je niet meer zo in je uppie. Werkt hij ook in de zoo, of is het een vakantieganger?
    Wat een bijzondere ervaring, zo'n kerstdiner met al die mensen. Heb je nog meer mensen waar je enigszins "bevriend" mee geworden bent? Of moet je alles zelf een beetje regelen? Hoe kijken de collega's naar je?
    Zijn ze behulpzaam? Ik ben ook benieuwd of de stage in Brisbane doorgaat en of je daar wel de dingen kunt doen, waarvoor je naar Australië gegaan bent. Lieve Lies, heel veel plezier en een heel goede tijd verder.
    Ik hoor wel via je vader en moeder hoe het met je gaat. Liefs en een knuffel van oma Jopie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lisa

Actief sinds 23 Nov. 2013
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 26325

Voorgaande reizen:

19 November 2013 - 14 Februari 2014

australie

Landen bezocht: